in UIA PJ

Assalamualaikum!! Hello everyoneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Lama dah kan saya tak update blog :( Before kan, jujur saya cakap saya takde mood nak update blog. Haha :( Was supposed to write something on my blog since I've done my first sem and it's my last time being in uia pj, but tulah I tangguh dulu sampai result first sem keluar baru I ada mood. Haha. I'm always like that la.

So sekarang ada mood la? Haha. Biasa je. Takdela mood update blog tu datang balik sekarang ni sebab first sem punya result gempak kebabom. Result saya biasa-biasa je. And it is unexpected, sebab saya dapat lebih daripada yang saya jangkakan. Tapi cukup-cukup makanlah huhu. I need to work harder.

Anyway, I had great memories in uia pj. Post kali ni macam over sikit kan hahahha. The thing is, all the science courses (including my course) will be moving to Gambang started next sem. Tu yang sedihhh sangat tu. I mean, for leaving uia pj.
Walaupun masa first sem kat uia pj tu saya menangis jugaklah dengan kesibukan sebagai seorang pelajar dan seorang Badrina hahaha (lulz). Sampai tahap menangis tu sebenarnya sebab saya rasa down gila of what someone had said to me on that hectic day haih girl.... I cuba untuk ikhlas maafkan you. Doakan. Oh ye, pada hari tu kena setel banyakkk benda. Kena buat kerja dari pagi sampai malam. Nak makan nasi pun tak sempat. So cuma bertahan minum air milo ke chocolate ke dengan roti. Tengok roommate makan nasi lemak pada hari itu sangat mengiurkan (hahahah masih ingat lagi).

Sepanjang sem 1 kat uia pj, dah dua kali saya pergi klinik uia. Huhu sadihhh kan. But Alhamdulillah I'm fine now :-) :-) Doctor kat uia baik-baik. You cfs students, kalau sakit pergi je klinik uia. Free of charge aje okay. Boleh save your money!! ;)

Eniwei, saya rindukan life di uia pj. Huhuhuhu. Roommates semua baik-baik fun-fun. I don't know if I'm going to be in the same room with them again in Gambang. Haish sedih gila kan.



Ni nama-nama penghuni bilik 216.


Yang ni Aliah (Lili). Qila la yang bagi nama 'Lili'. Hahaha. Seorang yang sangat tegas dan caring gile!! Wuhhuuu terima kasih Aliah for everything!! Aku hargai sangat weh. <333
Hari tu saya balik cuti weekend kat rumah family dia, kat Melaka. Excited nak jumpa parents dia yang baik sangat tu, ayah dia lah yang bagi saya pinjam handphone Aliah time handphone saya rosak huhu. Finally, dream came true!! <3 <3 Dapat jugak jumpa. :-) Family dia memang baik sangat!! Saudara-mara dia baik. Haih tak tahu nak cakap apa memang terharu gilaaaa. Haha :-) :-) Thanks semua layan saya dengan baik. Terharu sangat, rindu sangat. :'(


Ni time saya balik weekend kat rumah dia. Kebetulan time tu family dia buat open house. So, saya kenal-kenal dengan saudara-mara dia sekali. They're all so nice. <3



Ni saya dan Qila. Qila sangat menyayangi domo kun nya, juga kucingnya yang bernama dodol. (Qila nanti kita rindu nak tengok keterujaan Qila tengok domo dan dodol.) And btw, kitaorang dua hantu aiskrim! Kekeke. Ala nanti rindulah nak makan aiskrim sama-sama dengan Qila, nak stay up sama-sama denga Qila. Tidur kat ruang study tu sama-sama, dengan Batrisyia sekali a.k.a gibon :p Haih kat Gambang nanti hope kita boleh selalu date makan aiskrim lagi ye?! xo



Aiskrim pops malaya.




Yang belah kanan saya tu Ain. Dia ni gelakkk je happy je. Dia kalau layan kpop dia punya semangat tuh pehhh macam wow sangat. Hahaha. Pernahlah rakam time dia syok layan kpop hahahah I really like her spirit, too cute.
And yang belah kiri saya tu pulak nama dia Hana. Hana orang yang first saya rapat bila masuk uia. First day tu kitaorang berkawan, went here and there together, we're so sweet, I know.
And Hana makin lawak sekarang. Hehheh. Saya tak sabar nak tengok siapakah teman hidup Hana. Okbye.



[Sorry gambar ni macam pilih kasih but I didn't mean to ok!]

Yang dari kiri, baju hijau tu nama dia Ida. Dia ni rajin pergi kelas taekwondo!! Bukan macam saya muahahahah. T____T Dia jenis yang tidur awal, ok lah tu nak dibandingkan dengan saya yang kadang pukul 5 pagi pun tak boleh tidur lagi. Yang teruknya, bila saya bising macam nyamuk. Saya, Qila, Batrisyia dan Wawa bagaikan nyamuk.

Yang saya peluk tulahhh Batrisyia (Isya)!! Yang panggil saya Kak Ina. Hai Kak Ina sayang gibon ^_^ ^_^
Rindu nak stay up sama-sama dengan gibon wuwuwu. Huwaaaa! Sayang gibon!!



[ni nak photobomb orang yang tengah selfie kind of case]
[cover muka with an emoticon cuz I looked damn funny lulz lulz]

Haaaa ni lah dia Wawa!! Si wawoot. Seorang yang sempoi je. Selalu gak dia bagi makan maggi dia hohho thanks Wawa!! Thank you sebab jadi funny [hahaha] dan buat aku gelak thanks :-) :-)

Uh there's a weird thing on my blog for this year lulz. I didn't write any birthday post kan. I mean my birthday. I was so busy and plus birthday tahun ni tak seronok pun...... tak ramai pun yang wish. HAHAHAH. But kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I have a twin in uia!! Yay yay!!!! We both were so excited knowing that we share the same date of birth. Dah lah kitaorang dua rapat, so bila tahu tarikh lahir kitaorang sama memang seronokk gila lah.


And she's Tina!!! ^_^ ^_^ Cuma, dia twin yang lawa. I.... krik krik krik krik.

Well Tina is a nice friend. Serious im happy being her friend. Funny, gila-gila and baik. Hahaha I love you Tina!!! :-**


Btw Thanks Sabrina for sending this to us on our birthday!! :D :D :*


Ni pulak Atul. Baik gila dia ni :( I'll never forget your kindness towards me babe.
Atul sanggup stay up buat kerja untuk event dengan saya and ajar saya maths sebab saya ada quiz on the next day, while she's not taking maths in her first sem.
;'( :'( lambattt dia stay up dengan saya, sampai pukul 4 lebih pagi. Bayangkanlah.
Haih thank you so much babe!! xoxo


That night.



with Miss Zilia and classmates.





with some of IDEA members.


On Amidea Day.






Ni mural yang kitaorang buat. Arts ni pun based on orang lain punya arts.


I answered a question from KL Sketch Nation, and I got this. Wink wink.


Sayonara, uia pj. :'(

Comments